Chromage

Modérateurs : Sages, Modérateurs

Répondre
soft
Conseil des sages
kuchnie na wymiar Dąbrowa Górnicza Chorzów Jaworzno

Chromage

Message par soft »

Après avoir clamé que Premier et Rolls Royce partageaient le même chromeur, je relève ce commentaire dans une vidéo de Rick Dior sur une Royal Ace COB:

I worked at the factory 1970 to 83. Sadly after your drum was made. Def brass I could tell by the underside. The chrome plating was done at our own plating plant at Canal Street South Wigston Leicestershire.

Vala vala. :ouui:
" the surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe is that none of it has tried to contact us"

Korhona
Place ses micros

Re: Chromage

Message par Korhona »

sympa .... j'avais lu chomeur. :bellal'irish: :bellal'irish:

oursin
Ouane, tou, fri, fore !

Message par oursin »

Voici un lien vers un article de 1978 décrivant l'usine Premier de Wigston : https://www.muzines.co.uk/articles/prem ... cture/8680

et le passage sur le chromage :

"Premier make all their own fittings for their drums and have a new electroplating plant designed by employees. It is here that a rough looking piece of metal eventually ends up as a double tom tom holder or whatever. Each part has its own separate mould; when the part is stamped out from its mould it is trimmed of any rough edges and sent to the plating department which consists of a series of baths or dips. The parts are strung on to copper wire and sent through the various baths, the whole process taking about 10-20 minutes with the baths consisting of chemicals such as alkaline cleaner, various acids, cyanide, sodium hypochlorite, nickel, chrome, and sodium metabisulphite. When this is completed the parts are dried, checked and polished ready for assembly."

Drumatic
En plein show

Message par Drumatic »

Pas toujours marrant d'être au chromage, heureusement il y a Prôle Emproi !

Pareil j'ai lu chômage !

Sebass
Gueule de bois
Matos : SONOR SQ2 - Signature - Hilite - Phonic - CRAVIOTTO - VK Drums - DW Cast bronze

Message par Sebass »

J’ai lu chômage aussi au début lol

SONOR ne faisait pas appel à ROLLS ROYCES mais ils produisaient du SONORCHROME à l’époque avec un mélange de cuivre et de nickel.
Ayant restauré beaucoup d’anciennes caisses claires SONOR et d’autres marques en comparaison j’avais bien remarqué la différence de qualité qui même après 40 ou 50 ans sont dans un état incroyablement bon comparé à des plus récents d’autres marques !

SONOR the best 😉🥁🫶
Just simply me... :-)

Répondre

Revenir à « Le Vintage [Europe] - Premier / Olympic - »