
Dark Fast Crash 18" Johan custom, 1395g ..
Modérateurs : Sages, Modérateurs
- Into The Light
- Conseil des sages
- Messages : 2327
- kuchnie na wymiar Dąbrowa Górnicza Chorzów Jaworzno
- Inscription : dim. 1 janv. 2006, 18:47
- Matos : Starclassic Performer B/B red sparkle fade, Paiste Signature
- Localisation : Les Sables-d'Olonne
- Contact :
- krikou
- Au bar avec les fans
- Messages : 2910
- Inscription : mer. 19 avr. 2006, 19:34
- Matos : Slingorus
- Localisation : Zone Résidentielle
- Contact :
ben pour enregister un album,avec un groupe signéInto The Light a écrit :hh = hand hammered Sabian? un producteur? qu'est-ce que cette histoire? raconte!
le producteur m'a acheté des cymbales neuves
c'était pour envoyer du steak,en 94: http://www.kerhornou.com/phobimaniacs.htm (moi à gauche) j'avais pris des Sabian parceque tous les cogneurs que je connaissais
me disaient que c'était les - fragiles
j'avais pris une ride aa 21 dry-ride et deux crash hh 16 et 18
depuis j'ai changé de style de musique et donc mes Sabian je les trouve trop agressives.
donc Johann me chauffe

- Johan VDS
- Sound check...
- Messages : 116
- Inscription : jeu. 16 févr. 2006, 13:08
- Localisation : Belgique
- Contact :
Well they can be much improved. Sabian calls them "hand-hammered" but they are not hammered much. And what's more, in factories, handhammering is done without listening to the cymbals.
B8 is more focused towards mid/high frequencies, B20 also has a lot of low frequencies. So it's a matter of taste also.
B20 also responds better to softer playing, with B8 you have to play harder to get the full sound (allthough I can improve that a lot with hammering).
So both (cheap or expensive) B8 and (expensive "professional") B20 factory cymbals can be improved a lot by handhammering. At least if you like cymbals with more warmth and complexity.
But if you just want cymbals that "cut" and you don't like warm or complex sounds it's no use sending me cymbals.
I can do a lot with B8 and make it sound much warmer than a factory B8 cymbal, but B20 simply has a warmer sound by itself and a wider tonal spectrum, so I can get the best results with B20.t'arriveras à sortir quel type de son que tu ne sortirais pas avec un B8?
B8 is more focused towards mid/high frequencies, B20 also has a lot of low frequencies. So it's a matter of taste also.
B20 also responds better to softer playing, with B8 you have to play harder to get the full sound (allthough I can improve that a lot with hammering).
So both (cheap or expensive) B8 and (expensive "professional") B20 factory cymbals can be improved a lot by handhammering. At least if you like cymbals with more warmth and complexity.
But if you just want cymbals that "cut" and you don't like warm or complex sounds it's no use sending me cymbals.
[b][url=http://johancymbals.fr.nf/]JOHAN Cymbal Re-Creation and Custom Cymbals[/url][/b]
- Johan VDS
- Sound check...
- Messages : 116
- Inscription : jeu. 16 févr. 2006, 13:08
- Localisation : Belgique
- Contact :
Modern Zildjian K's or Sabian "Handhammereds" are hammered very little too.
They can also be improved very much by hammering.
But if you want to send me a B20 alloy cymbal and you still have to buy one, a Sabian XS20 is just as good as a more expensive one.
They can also be improved very much by hammering.
But if you want to send me a B20 alloy cymbal and you still have to buy one, a Sabian XS20 is just as good as a more expensive one.
[b][url=http://johancymbals.fr.nf/]JOHAN Cymbal Re-Creation and Custom Cymbals[/url][/b]
- Into The Light
- Conseil des sages
- Messages : 2327
- Inscription : dim. 1 janv. 2006, 18:47
- Matos : Starclassic Performer B/B red sparkle fade, Paiste Signature
- Localisation : Les Sables-d'Olonne
- Contact :
ouai, tant qu'a faire envoyer des cymbales pas trop cheres
vu que facon l'alliage est le meme..par contre pour toi Johan ca doit etre plus sympa a remarteler une K ou une HH ? ch'ais pas? t'as deja une bonne base de son avec ça.
bin moi ca me convient bien le B8, celle que tu m'a remartelé c'est nickel
j'aime pas les cymbales trop "warm" justement, y un juste milieu..c'est pour ça que j'adore Paiste je suppose. enfin entre les B8 sabian que j'ai pu tater et ce que tu fais en remartelant y a pas photo!! les B8 sabian sont beaucoup trop aigues, pas assez de frequence medium.
Toi tu fais ressortir les medium! j'aime! mais en revanche j'aimerais je pense moins avec du B20 si il doit y avoir plus de medium/grave...bah les gouts et les couleurs ^^ donc si j'envoie un HH un jour, ça sera du B8
krikou sympa le site, j'ai écouté "prenez le temps"...ça envoie sec! du bon gros rock! j'aime
t'as un bon gros son de CC ^^ dommage l'encodage tue un peu le son des cymbales.

bin moi ca me convient bien le B8, celle que tu m'a remartelé c'est nickel

j'aime pas les cymbales trop "warm" justement, y un juste milieu..c'est pour ça que j'adore Paiste je suppose. enfin entre les B8 sabian que j'ai pu tater et ce que tu fais en remartelant y a pas photo!! les B8 sabian sont beaucoup trop aigues, pas assez de frequence medium.
Toi tu fais ressortir les medium! j'aime! mais en revanche j'aimerais je pense moins avec du B20 si il doit y avoir plus de medium/grave...bah les gouts et les couleurs ^^ donc si j'envoie un HH un jour, ça sera du B8
krikou sympa le site, j'ai écouté "prenez le temps"...ça envoie sec! du bon gros rock! j'aime

And I must be an Acrobat, To talk like this, and act like that
- Rafoo
- En plein show
- Messages : 677
- Inscription : lun. 12 juin 2006, 20:01
- Localisation : Huntington Beach CA
- Contact :
Je me dit qu'avec une cymbale le moins martellée possible, on a une plus grande liberté car une cymbale qui a été martelée garde ce martellage pour tuoujours si je puis dire, enfin dans la structure du métal, il me semble avoir lu ca quelquepart.
( . /\__/\ . (\_/)
.\(#^_^) (°.°-)
.. (''')_(''') ('')"('')O
Les pieds sur terre, la tete dans les étoiles
.\(#^_^) (°.°-)
.. (''')_(''') ('')"('')O
Les pieds sur terre, la tete dans les étoiles
- Johan VDS
- Sound check...
- Messages : 116
- Inscription : jeu. 16 févr. 2006, 13:08
- Localisation : Belgique
- Contact :
Only cymbals that have been hammered VERY much, like turkish cymbals can impose restrictions. But even then a lot of modification is still possible.
But cymbals like Zildjian or Sabian, whether they are A's or K's, AA or HH, are hammered so little that the factory hammering does NOT impose any restriction at all for (much) more hammering.
It's only when a lot of hammerstrokes overlap each other (are on top of each other) that the metal really gets harder. Most turkish cymbals are shaped by hammering, so there are many hammerstrokes on top of each other. That makes the metal harder, so it cannot always be hammered a lot again.
But with Zildjian, Sabian, Paiste, Ufip, you will never find more than 1 or 2 hammerstrokes on the same spot. When you do a lot of hammering, that little factory hammering will disappear completely.
Actually K Zildjians and Sabian HH offer more possibilities than others because they generally have a flatter shape, so I can shape them more like I want.
Cymbals that already have a very high shape, like some Avedis or AA are more difficult to hammer into a flat shape again.
With a flat cymbal like a K or HH, I can make every kind of cymbal (flat or high in shape).
With a high cymbal like some A's or AA's, I cannot always make flat cymbals.
But cymbals like Zildjian or Sabian, whether they are A's or K's, AA or HH, are hammered so little that the factory hammering does NOT impose any restriction at all for (much) more hammering.
It's only when a lot of hammerstrokes overlap each other (are on top of each other) that the metal really gets harder. Most turkish cymbals are shaped by hammering, so there are many hammerstrokes on top of each other. That makes the metal harder, so it cannot always be hammered a lot again.
But with Zildjian, Sabian, Paiste, Ufip, you will never find more than 1 or 2 hammerstrokes on the same spot. When you do a lot of hammering, that little factory hammering will disappear completely.
Actually K Zildjians and Sabian HH offer more possibilities than others because they generally have a flatter shape, so I can shape them more like I want.
Cymbals that already have a very high shape, like some Avedis or AA are more difficult to hammer into a flat shape again.
With a flat cymbal like a K or HH, I can make every kind of cymbal (flat or high in shape).
With a high cymbal like some A's or AA's, I cannot always make flat cymbals.
[b][url=http://johancymbals.fr.nf/]JOHAN Cymbal Re-Creation and Custom Cymbals[/url][/b]
- Into The Light
- Conseil des sages
- Messages : 2327
- Inscription : dim. 1 janv. 2006, 18:47
- Matos : Starclassic Performer B/B red sparkle fade, Paiste Signature
- Localisation : Les Sables-d'Olonne
- Contact :
- Into The Light
- Conseil des sages
- Messages : 2327
- Inscription : dim. 1 janv. 2006, 18:47
- Matos : Starclassic Performer B/B red sparkle fade, Paiste Signature
- Localisation : Les Sables-d'Olonne
- Contact :
bin ça depend
j'attends d'entendre les crash twenty pour etre de nouveau en bon bon terme avec le B20
autant j'aime bien des rides en B20, antant les crash je prefere du Paiste signature ou B8 travaillé comme des "haut de gamme" à la mode occidentale (bin oui, sinon "haut de gamme" c'est 100% handhammered ^^). La plupart des B20 je les aime pas, y a bien les K custom, et quelques une chez Sabian, mais bon, restreint.
les gouts et les couleurs.
et le B22 développé par UFIP je crois? ça vaut quoi? c'est sencé etre encore meilleur que le B20? ou il faut quand meme un minimum de cuivre (80% donc) pour que ça sonne bien?


j'attends d'entendre les crash twenty pour etre de nouveau en bon bon terme avec le B20

autant j'aime bien des rides en B20, antant les crash je prefere du Paiste signature ou B8 travaillé comme des "haut de gamme" à la mode occidentale (bin oui, sinon "haut de gamme" c'est 100% handhammered ^^). La plupart des B20 je les aime pas, y a bien les K custom, et quelques une chez Sabian, mais bon, restreint.

et le B22 développé par UFIP je crois? ça vaut quoi? c'est sencé etre encore meilleur que le B20? ou il faut quand meme un minimum de cuivre (80% donc) pour que ça sonne bien?
And I must be an Acrobat, To talk like this, and act like that